Hvorfor er Yoghurt A Great Weapon i Vår Anti-Aging Arsenal?
Det er mange kosttilskudd og matvarer som kan hjelpe oss til å leve lenger,
sunnere, lever. En slik mat yoghurt. flere år siden
var en amerikansk reklamefilm for et populært merke som
hevdet at det å spise yoghurt var nøkkelen til et langt liv. annonsen
kjennetegnet flere russiske hundreåringer som hadde én ting felles -
alle var livslang yoghurt eaters. Reaksjonen til folk flest ble
skeptiske, for å si det mildt, men forskerne oppdager nå at det
kunne være sannhet i det etter alt og yoghurt kan faktisk hjelpe oss med våre
forsøk på Anti-Aging.
Yoghurt inneholder Lactobacillus acidophilus, en "vennlig bakterie" som
gjære melk inn yoghurt og er også tilstede i vår tarmkanalen.
Acidophilus, som det er mer kjent, ikke bare hjelpemidler fordøyelsen, men
ser ut til å holde i sjakk veksten av gjær som er årsaken
av mange vaginal gjær infeksjoner. Også acidophilus (som er et vanlig
folk rette) kan hjelpe kroppen bekjempe andre infeksjoner også. Og,
for de som ikke liker yoghurt, er acidophilus også tilgjengelig i form
av kapsler og partikler.
De tørr skjede som følger nedgangen i østrogen i overgangsalderen
kvinner kan gjøre dem mer utsatt for gjær infeksjoner. Med dette i tankene,
en lege på den jødiske Medical Center i Long Island studert den effektive-
ness av acidophilus mot vaginal gjær infeksjoner. Hun hadde kvinner med ett
Historien om kronisk gjær infeksjon å spise 250g yoghurt (med live-acidophilus
kulturer) hver dag, og sammenlignet dem med ikke-yoghurt spiste. Etter seks
måneder de kvinnene som spiste yoghurt hadde langt færre gjær infeksjoner enn
de som ikke spiser det.
Som vi alder, våre immunforsvar svekkes, noe som gjør oss sårbare for alle typer
infeksjoner så en annen forsker, ved Universitetet i California, studerte
virkninger av yoghurt med levende kulturer på immunsystemet. Han fant at
mennesker som spiste to 250g esker med yoghurt om dagen hadde høyere blodet
av gamma-interferon, som hjelper kroppen til å forhindre infeksjon. Videre
de som spiste yoghurt med levende kulturene hadde betydelig færre forkjølelser og allergi
symptons enn de som ikke spiser det. Alt dette gjør yoghurt en virkelig nyttig
tillegg til våre Anti-Aging arsenal.
Les resten av denne oppføringen »













































